ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ YOUTUBE

Οι ονειρικές εποχές για το δημοφιλές site φαίνεται να φτάνουν, αν όχι σε τέρμα, σε παύση. Τα εκατομύρια των επισκεπτών και τα τεράστια κέρδη που μπορούν να αποκομιστούν από αυτούς προκαλούν κινήσεις που κλυδωνίζουν το νέο μεγαθήριο του Internet.

Ο επικοινωνιακός κολοσσός των Η.Π.Α., η Viacom, εταιρία που κατέχει το MTV και το Comedy Central, απαίτησε από το καινούριο απόκτημα της Google να αποσύρει περίπου 100.000 βίντεο, με περιεχόμενο ιδιοκτησίας της. «Το YouTube και η Google κρατούν όλο το εισόδημα που προέρχεται από τα videos, χωρίς να δίνουν κάποια αποζημίωση στους ανθρώπους που προσπάθησαν και πλήρωσαν για τη δημιουργία τους», ανέφερε ανακοίνωση που εξέδωσε η Viacom. Yπολογίζεται ότι τα 100.000 videos αντιστοιχούν σε 1,2 δισεκατομύρια θεάσεις μέσω του YouTube.

Η κίνηση αυτή αν και αποτελεί πίεση προς το YouTube για απόδοση δικαιωμάτων, καθώς του κόβει σημαντικό κομμάτι της λειτουργίας του, δεν είναι ανώδυνη για τη Viacom και προήλθε μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις με το site. Όπως φαντάζεται κανείς δεν κάνει καλό σε εταιρίες με τέτοιες δραστηριότητες να «σκοτώνουν» ένα τόσο μεγάλο κανάλι προβολής των προϊόντων τους.

Από την άλλη, το YouTube δεν είναι υποχρεωμένο νομικά να ελέγχει το περιεχόμενο που προβάλεται μέσω αυτού για πνευματικές παραβιάσεις, αλλά υποχρεούται να το αφαιρέσει αν οι θιγόμενοι το απαιτήσουν. Δεν το συμφέρει όμως και να συγκρούεται με τέτοιες εταιρίες, αφού οι διαφημιζόμενοι δεν είναι καθόλου πρόθυμοι να συνεργαστούν με κάποιον που θεωρείται ότι καταπατά πνευματικά δικαιώματα.

Τα προβλήματα όμως δεν σταματούν εκεί. Αν και πολλοί, όπως οι Warner Music Group, Universal Music Group, το NBC και το CBS, έχουν συμφωνίες με το YouTube, κάποιοι προσπαθούν να δημιουργήσουν δικές τους, ανταγωνιστικές υπηρεσίες. Μεταξύ τους η News Corp., το NBC και, φυσικά, η Viacom.

To θέμα σηκώνει πολλή συζήτηση και πρώτοι οι YouTubers πρόβαλαν αντιδράσεις, καθώς υποστηρίζουν ότι αν και ο καθένας έχει το δικαίωμα να ελέγξει με ποιον τρόπο προβάλεται το δημιούργημά του, κανείς δεν μπορεί να υποδείξει στους θεατές πώς και πότε θα το δούνε. Από την άλλη, λέω εγώ, κανείς δεν θέλει να καρπώνεται άλλος χρήματα εκμεταλλευόμενος το έργο του. Το νέο πρόσωπο του Internet που θέλει την κοινότητα των χρηστών να μοιράζεται περιεχόμενο, γνώσεις και εμπειρίες είναι ένα πράγμα. Γίνεται άλλο όμως όταν μπαίνουν στο παιχνίδι παίκτες σαν το Google και το εκμεταλεύονται, αφήνοντας απ’έξω τους «συναδέλφους» τους.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s