Manager, manager, manager….



Τώρα τελευταία κοιτάζω ορισμένα προφίλ στο linkedIn, το μέσο κοινωνικής δικτύωσης για επαγγελματίες. Πρακτικά εκεί, ανεβάζει κάποιος το βιογραφικό του, και γνωρίζεται με άλλους επαγγελματίες. Διαπιστώνω λοιπόν τελευταία, ότι γυναίκες, κυριολεκτικά από το πουθενά, κατευθείαν μετά τις σπουδές τους, αναλαμβάνουν καθήκοντα συνήθως ως Assistant Manager σε τμήματα HR από εταιρείες, και μέσα σε 3-4 χρόνια το πολύ γίνονται Managers, στην ίδια ή σε άλλη εταιρεία.

Δυστυχώς, η τρέλα επεκτείνεται σε πιο εξειδικευμένα αντικείμενα, όπως αυτό της Ασφάλειας. Βλέπω το βιογραφικό κάποιας κυρίας, που υπολογίζω την ηλικία της κοντά στα 50. Σπούδασε Παιδοψυχολογία, εργάστηκε για 10 χρόνια σε αυτό το αντικείμενο, και μετά ξαφνικά, μεταπήδησε ως Assistant Operations Manager (Βοηθός Επιχειρησιακού Διευθυντή) σε μεγάλη εταιρεία Security, μετά συνέχισε σε άλλη μεγάλη εταιρεία ως Operations Manager η ίδια, και τώρα είναι Security Manager σε μεγάλο οργανισμό, δηλαδή Διευθύντρια Ασφαλείας.

Για να μην παρεξηγηθώ, δεν δίνω έμφαση στο περιστατικό, επειδή είναι γυναίκα, αν και τέτοια αλλαγή καριέρας, κυριολεκτικά από το πουθενά, και αναβαθμίσεις σε σύντομο χρονικό διάστημα, παρατηρώ μόνο σε γυναίκες. Δίνω έμφαση, διότι σε κάποιους τομείς, ούτε μπορούμε ούτε και πρέπει να χρήζονται κάποιοι ως Managers, και σε κάποιες περιπτώσεις, θα έλεγα ότι αυτό θα μπορούσε να είναι και εγκληματικό. Στην Ασφάλεια, επιβάλλεται κάποιος να έχει αναπτύξει κάποιες ικανότητες, όπως η αναγνώριση υπόπτων, η κατανόηση της γλώσσας του σώματος, η πρακτική γνώση των κινδύνων και των δυσκολιών κάθε θέσης εργασίας του τομέα. Άλλες δυσκολίες έχουν οι Χρηματαποστολές, άλλες οι στατικές φυλάξεις εγκαταστάσεων, όπου και εκεί ακόμη υπάρχουν διαβαθμίσεις, αφού άλλη δυσκολία έχει να εκτελεί ένας φύλακας καθήκοντα Reception σε εταιρεία, άλλη να εκτελεί καθήκοντα Γραφείου Κίνησης, και άλλη να προστατεύει ένα εργοτάξιο. Επίσης άλλη δυσκολία και επικινδυνότητα υπάρχει σε Συνοδείες Επισήμων (V.I.P) και άλλη σε φυλάξεις αεροδρομίων.

Ο ρόλος του Operations Manager (Επιχειρησιακού Διευθυντή), είναι ένας ρόλος ο οποίος πρέπει να χαρακτηρίζεται από εμπειρία και πρακτική γνώση του αντικειμένου. Είναι ο άνθρωπος ο οποίος θα κληθεί να σχεδιάσει τη Στρατηγική Ασφαλείας, για έναν πελάτη. Αν δεν έχει πρακτική εμπειρία, έχοντας δουλέψει ως φύλακας ο ίδιος πιο πρώτα,  τότε θα βγάλει ένα σχέδιο Ασφαλείας χωρίς καμία λογική, και οδηγίες οι οποίες πιθανόν να μην έχουν καμιά πρακτική αξία, αλλά να θέτουν και σε κίνδυνο τη ζωή της Ομάδας Ασφαλείας, που θα κληθεί να τις εκτελέσει.

Ο δε ρόλος του Διευθυντή Ασφαλείας σε οργανισμό, είναι ιερός, διότι πρέπει να διαθέτει πρακτική και θεωρητική εμπειρία επάνω στην Ασφάλεια, που θα πεί ότι με το πέρασμα των ετών, πρέπει να έχει περάσει από αρκετές διαφορετικές θέσεις στο «πεδίο» όπως λέμε και σε γραφεία, και εκτός αυτού, να έχει και το κατάλληλο ανώτατο εκπαιδευτικό υπόβαθρο (Πτυχίο και Master σε τομείς όπως HR, Στρατηγική και Ασφάλεια, Εγκληματολογία), ώστε να γνωρίζει εκτός από την Ασφάλεια, την τέχνη της Διαπραγμάτευσης και των Πωλήσεων, αλλά και την Επικοινωνία. Διότι θα πρέπει να επικοινωνήσει με όλους τους συνεργάτες του (κατώτερους, ισόβαθμους και ανώτερους), και να τους επηρεάσει όλους με θετικό τρόπο.

Σε κάποιους επαγγελματικούς τομείς, απλά δεν πρέπει ποτέ, να σκεφτόμαστε με βάσει τεχνοκρατικά κριτήρια.

Christos

Security & HR Development Consultant

BSc (Honors) – A.B.L.E – MBA.

Σχολιάστε